lauantai 24. lokakuuta 2015

Ensimmäinen Paleo viikko

Paleo kickstarttia on takana nyt viikko, joten olisiko jonkinmoisen viikkokatsauksen aika. 

Nälkä ei todellakaan ole tällä ruokavaliolla vaivannut. Päinvastoin, olen joutunut tosissaan miettimään miten jaksaisin syödä niin paljon ruokaa ja nimenomaan proteiinia.  Proteiiniahan pitäisi nyt syödä vähintään 120 grammaa päivässä. Itselläni määrät ovat jääneet noin 80-100 grammaan /päivä. Aikaisemmin olen syönyt viisi ateriaa päivässä, nyt jaksan hädintuskin syödä neljä ateriaa. Muutaman kerran olen korvannut lounaan Bulletproof-kahvilla, josta saa kyllä potkua päivään ja hyviä rasvahappoja, mutta eihän siinä kyllä ole yhtään proteiinia. Näinä päivinä protskut ovat jääneet tuohon 80 grammaan, jos siihenkään.



 
Bulletproof-kahvi



Aamupalaksi olen syönyt munakkaan ja päivällisellä yleensä kanaa. Iltapalaksi on vakioitunut savulohi. Jokaisella aterialla on reilusti tuoreita ja kypsennettyjä kasviksia. Lisäksi aamulla ennen aamupalaa juon ison lasin itse tehtyä vihermehua.





Niin ja se lounas... Silloin kun olen sen jaksanut syödä, se on sisältänyt kanaa jossain muodossa. Olen miettinyt, että rupean syömään lounaaksi smoothien veteen sekoitetusta heraproteiinista ja avocadosta. Heraproteiinissahan ei ole juurikaan hiilareita, mutta protskuja saa kivasti sen 20-30 grammaa annoksesta. Nyt kun en vielä saa syödä marjoja, täytyy keksiä sekaan jotain, josta saa makua, koska itsessään heraprotsku on mielestäni pahaa. Lucuma-jauheesta saa kivasti makeutta, tosin hiilareitahan siinä on aikalailla, mutta eihän sitä tässä vaiheessa tarvitse paljoakaan laittaa. Lisäksi kanelia, tasoittamaan verensokerin nousua. Saas nähdä millainen makuelämys siitä tulee.

Lucuma on Etelä-Amerikasta kotoisin oleva ravinteikas hedelmä, joka sisältää runsaasti mm.b-vitamiineja, rautaa ja kalsiumia sekä beetakaroteiinia. Lucuman maku on mielestäni kivan pirtsakka ja makeahko. 

Marjoja olen vähän kaivannut ruokavaliooni, mutta jaksan skarpata vielä viikon ja sitten saan taas syödä ihania terveelliseiä kotimaisia ravintopommeja.





Mielenkiinnolla jään odottelemaan, mitä ensi viikko tuo tullessaan Paleon osilta sekä uuden yteistyökumppanin osilta. Mukavaa viikonloppua ja alkavaa uutta viikkoa <3

-Kaisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi <3